Sihteerinä järjestössä - Sihteerin ammattitutkinto

Oletko kiinnostunut kehittämään omaa ammattitaitoasi ja järjestösi toimintaa?

Järjestöjen ammattilaisilta edellytetään monenlaista asiantuntemusta kuten viestintätaitoja, toimintaympäristön ja ajankäytön hallintaa, markkinointiosaamista sekä verkkosivujen ja sosiaalisen median haltuunottoa. 

Koulutuksen tavoitteena on antaa pätevyys järjestön assistenttityön erilaisiin tehtäviin, käytännön tietoa työn eri alueiden hallintaan, valmiudet niiden tehokkaaseen hoitamiseen sekä ammattitaidon kehittämiseen ja ylläpitoon.

 

Saat käytännönläheistä tietoa mm. seuraavista aiheista:

  • asiakaspalvelut ja verkostot järjestökentässä
  • projektinhallinta
  • sujuvuutta työskentelyyn – työtehtävien ennakointi ja organisointi
  • varmuutta viestintään
  • oman työn ja assistenttityön suunnitelmallinen kehittäminen
  • vaikuttaminen ja vakuuttaminen verkostossa
  • onnistuneet tapahtumat ja tempaukset sekä niiden organisointi
  • sosiaalinen media osana järjestön markkinointia

Koulutus valmistaa suorittamaan sihteerin ammattitutkinnon. Sihteerin ammattitutkinto rakentuu yhdestä kaikille yhteisestä ja yhdestä valinnaisesta osasta. Valinnainen tutkinnon osa määräytyy oman ammatillisen suuntautumisesi mukaisesti. Tutkinnon suorittamisen jälkeen olet valmiimpi vaativaan assistenttityöhön ja sen tehokkaaseen hoitamiseen.

Koulutus on tarkoitettu järjestöissä sihteerin ja assistentin tai vastaavissa tehtävissä toimiville tai niihin siirtyville henkilöille, jotka haluavat kehittää omaa ammatillista osaamistaan.

Lisätietoja

Voit osallistua koulutukseen oman työsi ohella. Koulutuskokonaisuuteen kuuluu n. kymmenen koulutuspäivää ja niiden välillä opiskelua verkko-oppimisympäristössä sekä omassa työssä tapahtuvaa oppimista. Tarkempi koulutusohjelma räätälöidään juuri sinun tarpeesi huomioiden.